Polovičaté proticovidové opatrenia vlády sú zbytočnou buzeráciou slušných ľudí.

12. februára 2021, Ondrej Brezina, Nezaradené

Doteraz som pokojne znášal opatrenia našej úžasnej vlády zamerané proti šíreniu ochorenia covid 19. Ale už začínajú štvať aj mňa. Verím, že tie opatrenia sú myslené dobre. Ale pretože ich značná časť našich spoluobčanov nedodržiava, koronavírus sa šíri veselo ďalej a opatrenia sú preto zbytočné. Počul som hovoriť starostu nejakej obce, že vie, že po dedine sa mu prechádza chlap, ktorý má byť zavretý doma v karanténe a on (starosta) nemá žiadnu právomoc proti tomu niečo urobiť. Rozčuľuje ma, keď štátna televízia ukazuje ľudí, ktorí majú rúška pod nosom. Aký vzor tým dáva štát svojim občanom? Pred dvomi dňami som bol u lekárky. V čakárni sedeli dvaja policajti, jeden mal rúško pod nosom, druhý ho nemal vôbec. Pokiaľ sa dodržiavanie protipandemických opatrení nebude dôsledne vyžadovať a kontrolovať a ich nedodržiavanie sankcionovať, nemôžeme sa čudovať, že počet nakazených neklesá ale rastie.

Navyše sú samotné opatrenia vlády nedôsledné a často zmätočné. Do práce potrebujem takzvaný negatívny výsledok testu, nie starší ako 1 týždeň, ale do potravín môžem ísť pokojne aj bez testu. Takže nech idem kdekoľvek, môžem povedať, že idem do potravín a všetko je v poriadku. Teda všetky celoplošné testovania sú úplne zbytočné, iba čo zbytočne zaťažujú už i tak dosť zaťažených zdravotníckych pracovníkov.